Image for carousel.
Image for carousel.
Image for carousel.
Lichnov 24 hodin
10.8.2024 - 11.8.2024

Cyklistický závod trojic, dvojic a jednotlivců.

Závod je součástí Lašské cyklistické ligy.

První tři týmy a jednotlivci v kategorii obdrží věcné ceny.

Bude vyhlášen absolutní vítěz celého závodu (bez omezení kategorie).

Lichnov
pátek 9.8.2024
  • 18:00 až 20:00 | Prezentace | mapa
sobota 10.8.2024
  • 08:00 až 09:00 | Prezentace | mapa
  • 10:00 | Předstartovní briefing | mapa
  • 11:00 | Start | mapa
neděle 11.8.2024
  • 11:00 | Cíl | mapa
  • 13:00 | Vyhlášení výsledků | mapa
Startovné:
  • 1000 Kč předem, s nárokem na tričko
  • 1000 Kč předem, bez třička
Kategorie

„Kolo - jednotlivci - muži“
„Kolo - jednotlivci - ženy“
„Kolo - dvojice - muži“
„Kolo - dvojice - ženy“
„Kolo - dvojice - mix“
„Kolo - trojice - muži“
„Kolo - trojice - ženy“
„Kolo - trojice - mix“
„Koloběžky - jednotlivci"
„Handbike“ – jednotlivci"

V každé dané kategorii musí být minimálně 3 závodníci/družstva, jinak kategorie nebude otevřena.

Týmy
  • Maximální počet týmů je omezen – závodu se může zúčastnit maximálně 30 týmů a 50 jednotlivců
  • Závodu se mohou zúčastnit pouze cyklisté 18-x let, 15-18letí pouze za trvalé přítomnosti alespoň jednoho z rodičů nebo jeho zákonných zástupců
  • Přihlášení, odhlášení nebo změna členů v týmu je možná nejpozději do 25. července 2023. Po tomto datu budou možné změny ve startovce pouze za manipulační poplatek Kč 250,-

Přehlášení závodníků a týmů z jiné kategorie během závodu do jiné kategorie není možné a je zakázáno.

  • Tým „MIX“ znamená alespoň jedna žena v týmu
  • Každý tým (i dvoučlenný) si zvolí svého kapitána. Kapitán nemusí být členem týmu a je oprávněn reprezentovat tým a jednat s pořadateli.
Povinná výbava
  • Povinností každého závodníka na trati je nošení a správné užití ochranné cyklistické přilby. Porušení tohoto pravidla je důvodem k okamžitému vyloučení ze závodu
  • Každý účastník je povinen použít v době od 20:00 hodin do 5:00 hodin dostatečné osvětlení kola v podobě předního a zadního světla.
Bezpečnost
  • Okruhy jsou označeny, ale závodí se za plného silničního provozu.
  • Účastníci závodu berou toto na vědomí a jsou povinni přizpůsobit svoji jízdu pravidlům silničního provozu a aktuální situaci na trati. Závodníci jedou na vlastní nebezpečí.
Pravidla závodu
  • Start závodu je hromadný, dostaví se k němu po jednom závodníku z každého týmu
  • Po odstartování se mohou na trase závodu pohybovat jen soutěžící jednotlivci, spolujezdci se mohou rozjíždět pouze na přilehlých komunikacích.
  • Závodníci se mohou „střídat“ v libovolných intervalech a jezdit i nestejný počet kol.
  • Střídání jednotlivých závodníků může probíhat pouze v prostoru k tomu vyhrazeném (prostor startu a cíle). Po příjezdu spolujezdce do tohoto prostoru může další člen týmu vyjet na trať. Končící závodník nebo jeho opatrovatel neprodleně po příjezdu do depa nahlásí rozhodčím střídání a počet ujetých kol v právě ujeté sérii. Dodržováním tohoto hlášení se zamezí, aby současně na okruhu jeli oba spolujezdci a rovněž možným chybám v evidenci ujetých kilometrů. Jednotlivci hlásí pouze přerušení závodu a návrat zpět na trať.
  • Každý závodník z týmu je povinen ujet minimálně 6 okruhů za 24 hodin
  • PROSTOR STARTU A CÍLE – tento prostor přesně určí pořadatel při předstartovním briefingu. Střídání jinde na trati není možná a je důvodem k diskvalifikaci
  • Závodník (tým) je povinen ihned oznámit případné odstoupení ze závodu či přerušení štafety organizátorům závodu
  • Závodník vyjíždějící na trať je povinen dbát případných pokynů rozhodčích závodu, který jej v odůvodněných případech nemusí pustit na trať( např. nebude-li viditelně označen startovním číslem, v noci osvětlen nebo nebude mít cyklistickou přilbu, apod. ) Rozhodčí má právo takto činit, dokud nedojde k nápravě
  • Pořadatelé nevyhlašují přípravu závodníka na střídání, tuto činnost si zabezpečují závodníci prostřednictvím svého opatrovatele, případně sami závodníci mezi sebou.
  • Případné defekty si na trati opravuje závodník sám, v depu je možná oprava kýmkoliv. Jestliže postihne závodníka defekt bezprostředně po vyjetí z prostoru startu a cíle, může se vrátit s tím, že na okruh vyjede jeho spolujezdec. Opatrovatel musí tuto změnu ihned nahlásit rozhodčím.
  • V případě defektu závodníka týmu do první poloviny závodu = do 23.00 hodiny (nebo jiné závady na kole mimo dohled pořadatelů, která nedovoluje závodníkovi pokračovat v jízdě, jsou soupeři povinni při průjezdu cílem ohlásit jeho nehodu zvoláním: „startovní číslo xy defekt !“. Pořadatelé vyšlou pohotovostní vůz, který poskytne postiženému pomoc nebo ošetření a dopraví ho do depa. Spolujezdec může nastoupit do závodu bez ztráty okruhu do skupiny závodníků, která defekt nahlásila. Případné odstoupení ze závodu musí tým ihned nahlásit rozhodčím
  • Jakékoli zkracování trati je zakázáno a bude potrestáno vyloučením ze závodu.
  • Závodníci se zavazují, že po trati nebudou odhazovat obaly od energetických tyčinek, prázdné lahve, atd.
  • Kontrolními průjezdovými branami = prostor startu a cíle mohou projíždět pouze závodníci, kteří právě závodí a jsou náležitě označeni. Označený prostor v okolí kontrolních průjezdových bran je přísně zakázanou zónou pro všechny závodníky a pohyb v tomto prostoru může být důvodem k diskvalifikaci
  • Nesportovní chování jakéhokoli druhu nebude tolerováno a je důvodem k diskvalifikaci.
  • Závodu se nelze zúčastnit na kole s elektrickým pohonem
  • Protest může vznést pouze kapitán týmu kdykoli během závodu s vkladem Kč 300,-, avšak maximálně do 30-ti minut od průběžného vyhlášení výsledků. Na pozdější protesty a reklamace nebude brán zřetel
  • Závodníkům je zakázáno v průběhu závodu jezdit v závěsu za cyklistou, který není účastníkem soutěže ani za motorovými vozidly. V noci nesmí za soutěžícími cyklisty jezdit doprovodné vozidlo a tím jim osvětlovat trať. V případě porušení tohoto ustanovení může být závodník ze soutěže vyloučen. Taktéž je zakázáno používání elektrokol.
  • Do celkového výsledku se započítávají pouze celé okruhy, které závodník ujede do 24:00:00. Závodníci budou vyhodnoceni podle ujetých kol. V případě shodné vzdálenosti rozhodne dojezdový čas
  • Závěr závodu se řídí podle průjezdu vedoucí dvojice cílem. V průběhu posledních 30 minut závodu bude vyhlášeno (zvonem) poslední kolo pro závodníka vedoucí dvojice a následně pro všechny ostatní projíždějící závodníky. Při dojezdu závodníka vedoucí dvojice do cíle bude odmávnut šachovnicovým praporkem a následně všichni přijíždějící závodníci bez ohledu na to, zda jim bylo vyhlášeno poslední kolo nebo ne
  • Dopočet kilometrů do 24 hodin se vypočte z průměrného času všech skutečně ujetých kilometrů každé dvojice
  • Každý účastník je povinen před startem podepsat startovní (prezentační) listinu. Prezenční listina ve své hlavičce obsahuje text:

„Svým podpisem se zavazuji, že v průběhu závodu budu dodržovat pravidla provozu na pozemních komunikacích upravená zákonem č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a prováděcími předpisy k zákonu. Závodu se zúčastním v řádné cyklistické přilbě. Jsem si vědom, že se závod jede za plného provozu a že jsem povinen dodržovat pokyny policistů a dalších osob, které během závodu řídí provoz na pozemních komunikacích. Závodu se účastním na vlastní odpovědnost a nebezpečí. Jsem si vědom, že pořadatel a organizátor závodu neručí za škody na majetku a poškození zdraví závodníkům vzniklé, ani jimi způsobené.“

mapa

Okruh: 9,57 km

Účast
Pro fungování funkce kalendář závodů je třeba se přihlásit!
Fotogalerie
Další ročníky
Komentáře
Pořadatel:
Cyklistický klub Frenštát pod Radhoštěm, z.s., ředitel závodu: Roman Jurečka
Tel.: 736 509 115